Terug naar de homepage
  Downloads ►
  Contactgegevens

Koidealers op reis

Hier kunt u de verhalen lezen van Koidealers tijdens hun inkoopreizen naar Japan of elders. Alwaar zij voor u op zoek zijn naar de mooiste zwemmende juwelen

Bent u zelf onderweg en wilt u graag weten of er in de buurt Koi dealers zitten. Of wilt u een tripje langs verschillende Koi Dealers plannen. Klik dan op onze Interactieve Koi kaart en alle Dealers van Nederland en Belgie kunt u in een handomdraai vinden.

Koihunt 't Viske november 2013

Beste Koiliefhebber

Het nieuwe Koiseizoen gaat van start en wij zijn er helemaal klaar voor.
Op 3 november vertrekken wij richting Japan voor onze eerste (maar zeker niet laatste) Koihunt van dit seizoen.
Samen met 4 klanten gaan wij op zoek naar nieuwe Koi.

Tijdens deze reis bezoeken wij zoals gewoonlijk Sakai Fish Farm (de ultieme top in Kohaku en Sanke!!!), Beppu Fish Farm (Een veelbelovende kweker) en Ogata Koi Farm (Zéér groot assortiment, hoge kwaliteit).
Tijdens ons bezoek aan Ogata Koi Farm zullen wij ook aanwezig zijn van Ogata Auction.
Naast onze traditionele kwekers bezoeken wij ook Ueno Koi Farm (zéér bekend voor Showa in Japan, in Europa reeds vele jaren ondergewaardeerd)

Naast het aankopen van nieuwe Koi, zien wij ook verschillende Azukari (Koi van ons die deze zomer in Japan verbleven) terug, wat altijd een spannend moment is.

Indien U nog iets zoekt, of wacht op Uw droomkoi, laat het ons weten en wij kunnen U zeker en vast helpen.

Met vriendelijke groeten
Joachim Clement
Kokugyo Koi ’t Viske

Koi Centrum Noord doet 'Rondje Japan' (voorjaar 2013)

In februari 2013 heeft Koi Centrum Noord een rondje door Japan gereisd. Allereerst bezochten we de All Japan Koi Show In Tokyo, hier mochten we de mooiste koi van de wereld aanschouwen. Na al dit 'koigeweld' mochten we zelf inkopen. We bezoeken dit jaar het Noorden (Niigata) én het Zuiden van Japan in één reis. In het Noorden verblijven we vier dagen en kopen onder meer in bij Nagoshi, Oofuchi, Maruhiro en Nagashima. Vervolgens reizen we per trein naar het Zuiden waar we koi uitzoeken bij o.a. Momotaro, Omosako, Taniguchi en Okawa.

Ma-Koi in Japan (voorjaar 2012)

Na een rustige vlucht en veel films te hebben gekeken zijn we drie kwartier eerder aangekomen in Ojiya, waar we de komende dagen in het hotel overnachten. We hebben nog tijd over om de eerste kwekers te bezoeken. Marahiro de zoon van Hirasawa is de eerste, maar vinden hier niet wat we zoeken. Misschien nog wat dromerig van de reis gaan we aan bij Miyatora. Hier zijn we geslaagd om 8 Nissai te selecteren van 50-60 cm.

Lees meer.

Koi Kichi World in Japan (voorjaar 2012)

Zaterdag 4 februari

Zoals bijna elke Japan belevenis begint ook deze Japan reis ook met de welbekende 2 ingrediënten: een verbouwing op de zaak: De supergroei afdeling is aangepast zodat we hopelijk nog meer groei kunnen realiseren bij (nieuw aan te kopen) koi voor op de Supergroei afdelingen. Daarnaast hebben we 2 filtersystemen in onze reguliere verkoopruimte verbeterd dus dat was tot 3 uur 's nachts doorwerken om het nog voor vertrek klaar te krijgen...

Koi Centrum Noord in Japan (voorjaar 2012)

Dag 1 - Reis-/aankomstdag
Na een lange reis (trein - vlucht - trein - Shinkansen) komen we met een paar uur vertraging aan in ons hotel in Okayama (Zuid Japan).  Daarna snel eten en vechtend tegen de jetlag (in Japan is het acht uur later) drinken we een biertje in de Aussie Bar.

Dag 2 - Momotaro - Matsue
Vandaag starten we bij Momotaro Koi Farm, een wereldwijd bekende kweker uit Zuid Japan, met de grootste binnenvijver ter wereld!

Vis- & Vijverland in Japan (najaar 2011)

Na een paar dagen van heel laat terugkomen in het hotel nu eindelijk een update over de omzwervingen door Zuidelijk Japan.
Na een voorspoedige vlucht (slaappillen :)) zijn we weer aangekomen in Japan. Direkt na aankomst naar Momotaro gegaan. Eigenlijk met de bedoeling een beetje de middag te vullen en de sfeer weer te proeven. Hier echter direkt voor een klant uit Nederland een box gevuld met tosai. Momotaro staat bekend om zijn snel groeiende vissen, deze tosai zullen eind volgende jaar dan ook geheid al boven de 55 cm komen.